Sweet treats: Chec pufos si delicios, FARA LAPTE

017

Un mic experiment dulce. Asa as numi postarea de azi. Experiment-pentru ca, trebuie sa recunosc, gatitul nu este un domeniu la care sa am ceva experienta. Dulce-de asta va las sa va convingeti singuri.

Ideea acestui desert mi-a venit de nicaieri, aproape ciudat de imprevizibil. Pur si simplu voiam sa fac ceva diferit. Sa surprind. Si cum ceva dulce facut in casa nu strica niciodata, dar niciodata!, am zis sa imbim utilul Cu placutul, sa scap de plictiseala si sa fac ceva dulce. Ca sa nu mai spun ca mereu am fost adepta dulciurilor facute in casa.

Si asa, m-am hotarat sa fac un chec. Am inceput reteta, totul mergea bine, si cand sa adaug laptele, am realizat ca nu mai aveam nici un strop in casa. Cine era sa mearga dupa lapte, chiar daca eu am norocul de a sta intre atatea magazine?Si totusi,cum am reusit sa il fac sa iasa asa?020

Am avut nevoie de:

-3 oua

-10 linguri de zahar (poate chiar mai putin)

-10 lg (mai cu varf) de faina

-1 plic de zahar vanilat, unul de praf de copt

-in jur de 50 mL ulei de floarea soarelui si aceeasi cantitae de apa la temperatura camerei

-cacao, in functie de cat de colorata se doreste crema; in jur de 1 lg

-esenta, coaja de lamaie(optional),putina sare

Cum am procedat?

Am spart cele 3 oua si le-am pus intregi intr-un recipient ceva mai mare. Peste ele, un praf de sare si le-am lasat sa zicem, vreo 2 minute asa.Am adaugat zaharul, pe care l-am facut pudra inainte, pentru a se topi mai repede; zaharul vanilat, esenta. Le-am mixat bine, pentru ca altfel, daca zaharul nu se topeste, chec-ul nu va creste. Am inceput apoi sa adaug uleiul, pe care l-am alternat cu apa. Fara sa ma opresc din mixat, am adaugat si faina, in care pusesem si praful de copt. Am obtinut o compozitie fluida. Separat, intr-un castron, am luat cateva linguri din compozitie si am adaugat niste cacao.

Am uns tavile(pentru ca am obtinut 2 chec-uri) bine cu ulei, am tapetat cu putina faina si am adaugat compozitia initiala, urmand sa o adaug si pe cea cu cacao,cu o lingura, apasand putin, pentru ca acea ‘crema’ sa ajunga pana in josul tavii.

Cam in primul sfert de ora, nu am deschis deloc cuptorul. Dureaza in jur de 30 de minute pana este gata, eu va recomand vechiul truc cu un ‘pai’. Daca o data introdus in chec nu va avea aluat pe el, atunci e gata.

Eu am avut surpriza de a vedea in interiorul chec-ului meu o inimioara. Nu ca e dragut?! πŸ™‚019

In final, nu pot decat sa va recomand cu incredere sa incercati si voi. E atat de simplu, super gustos, ca sa nu mai zic cat de pufos a iesit! Iar gustul chiar te pacaleste, nici nu zici ca nu are lapte! Si am incercat asta pe mai multe persoane:))

6 thoughts on “Sweet treats: Chec pufos si delicios, FARA LAPTE

    • Andree says:

      Am folosit un cuptor obisnuit, nu pot spune exact o temperatura, dar il poti incerca atunci cand il vezi crescut, dupa ce l-ai lasat vreo 15-20 de minute la foc mic. Poti folosi trucul cu paiul, asa cum am scris in articol.

      Like

Leave a Reply

